Radi navštevujeme domovy s príbehom a ani tentoraz sme neurobili výnimku. Na začiatku jari nás u seba privítala Natália Pažická, slovenská greenfluencerka, ktorá je súčasťou Forbes listu 30 pod 30 a zakladateľka iniciatívy #everyindividualmatters.
Za svoj život si vyskúšala okrem iného bývanie v Prahe či Amsterdame, dnes sme ju ale navštívili v jej novom bratislavskom byte. Natália do svojho domova za tak krátku chvíľu dokázala premietnuť nielen praktickosť a vkus, ale najmä dôraz na materiály, ktoré vydržia.
Bola to láska na prvý pohľad. Keď som do tohto bytu prvýkrát vošla, nahlas som povedala: ,,Tak tento je krásny''. Aj tak som si myslela, že mi nejakú chvíľu potrvá zvyknúť si na nové miesto no nakoniec to prišlo hneď. Je to možno aj tým, že je to novostavba. Z toho bytu cítiť, že nemá históriu. Ja to mám rada, je to ako nové, čisté plátno, ktoré si môžeme zariadiť podľa seba.
Esencia domova je môj priateľ. To, že sa navzájom máme. Bývali sme už aj dlhodobo v Amsterdame v niekoľkých bytoch. Môj priateľ mi vždy z daného miesta urobil domov.
Mali sme architektku, ktorá nám pomohla s pevným základom od stolára ako skrine, kuchyňa atď. Nábytok a také to interierové zariaďovanie som už riešila ja s priateľom.
My sa vo všetkom zhodujeme, takže aj tu sme sa. (smiech) Išlo to úplne prirodzene, ja som mala na starosti prieskum a návrhy, pretože ma to bavilo a on vlastne so všetkým súhlasil. Sme spolu už takmer dekádu, vkusovo sa veľmi dobre poznáme.
Všetky tieto praktické riešenia som našla na veľmi dobre známom mieste – Pinterest. (smiech) V mnohých veciach som sa inšpirovala tam.
Chcela som mať svetlý byt. Ak by tam následne bol jeden čierny prvok, ťahalo by to oči. Narušil by tam pre mňa tú jemnosť, o ktorú sme sa snažili. Čiernej máme ako ľudia už dosť v šatníkoch, v byte som sa jej chcela vyhnúť a podarilo sa.
Radosť, pokoj, láska.
Vôbec nič nemeníme – všetko čo tam je prešlo veľmi podrobným prieskumom, či je to ten pravý kúsok a či nám ho je treba. Pre mňa bola udržateľnosť hlavne v tom, že sme nekupovali zbytočnosti. Každý jeden kúsok v tom byte milujem a verím, že nám bude veľmi dlho slúžiť.
Každý kúsok som zháňala podľa mňa celkom dlho. Ani nie, že zháňala, ale vyberala. Napr. sedačku som vedela, že musím vidieť a sadnúť si na ňu predtým, ako si ju objednáme a tak sme kvôli nej boli 2x vo Viedni, kým sme sa rozhodli. Veci, ktoré som nevedela nájsť som sa rozhodla nekúpiť, kým nenájdem tie pravé. Napríklad vázu. Na tú pravú som čakala cca 6 mesiacov.
Jednoznačne značka Hay, milujem ich funkčný dizajn spojený s pestrými farbami. Ďalej česká značka Sosone a tak isto krásny a funkčný dizajn z dielne zo Zlína.
Umývačka riadu. Jednoznačne. Máme spolu krásny vzťah, veľakrát jej ďakujem za jej existenciu. (smiech)
Keď sme začali zariaďovať, chvíľku som mala v sebe veľký boj – toľko vecí a materiálu som ešte nenakupovala nikdy v živote. Preto som chcela zariadiť byt tak, aby úplne odrážal to, čo sa nám páči. Nekupovali sme nič ako niečo dočasné, čo neskôr nahradíme. Radšej sme boli chvíľu bez toho. Kvalitné kúsky, nestarnúci dizajn a hlavne si pri každej jednej veci poriadne premyslieť, či ju potrebujeme. Snažila som sa riešiť aj samotný materiál, no nie pri všetkom to bolo možné – hlavne, čo je v dnešnej dobe ideálny materiál? Všetko má svoju stopu, nakupovať s rozvahou je alfa a omega.
Dopriať si čas na rozhodnutie. Nemusíme mať v tom byte všetko do 48 hodín. Na každú kúpu sme sa vyspali – aj týždeň, kým sme si neboli istí, že to je ten pravý kúsok a že sa nám bude do bytu hodiť. Ale napr. tým, že ja seba a svoje nákupné správanie už veľmi dobre poznám (vďaka rokom vedomého praktizovania) tak napr. náš stôl bol láska na prvý pohľad. Hneď som vedela, že ten je pre nás stvorený.
Sú ľudia, ako moja mamina (ahoj mami :D), ktorí považujú náš byt za trochu prázdny - sú zvyknutí na ozdoby, sošky, magnetky. Práve tie maličkosti, ktoré im ten pocit domova vytvárajú. Pre mňa sú to lapače prachu a vizuálny smog. V mojom byte som chcela docieliť aj to, aby sme sa tam vedeli sústrediť na našu prácu, pretože ja aj priateľ robíme veľa z domu. Takto mám pocit, že náš byt dýcha a cítim v ňom veľký pokoj.
Projektor. (smiech) Je to jedna z tých vecí, ktoré mi v byte dobre slúžia. Veľmi ma prekvapilo o koľko je lepší ako klasický televízor.
Jednoznačne vaša kolekcia COLOUR MELANGE. Máme bledoružovú sedačku a vedela som, že ju chcem 1. ochrániť (smiech) a po 2. spestriť ešte nejakými inými odtieňmi ružovej/farbami. Nájsť niečo, čo sa dá na ňu prehodiť, aby to nebola deka, ktorá pre mňa tento účel hlavne po vizuálnej stránke veľmi nespĺňala, by bolo veľmi, veľmi ťažké, keby som neobjavila vás.
Ja mám od Lejaan zatiaľ všetko, čo potrebujem. Máme (pre niekoho možno 'len') 2 sady posteľného prádla – jednu dáme prať, druhú prezlečieme. Stačí nám to. Každá jedna vec od Lejaan, nám robí radosť a dobre slúži – nechcem zhromaždovať nadbytok.
Deku. Deka je asi posledná vec do nášho bytu, ktorú stále nemáme. Do dnešného dňa žiadna nespĺňa moje požiadavky.
Raňajky s priateľom. U nás robí raňajky on a vždy ich papáme spolu. Stáva skôr, urobí raňajky, zobudí ma a spolu sa napapáme a až potom sa nám začína deň.
Mení sa mi to, ale momentálne si vždy pri vstupe do kúpeľne poviem, ako veľmi sa mi páči. (smiech)
Obraz od Viktora Freša a najnovšie od Mišky Červenej.
Staré veci na doma. Nerada vyhadzujem oblečenie, takže moje veci na doma majú niektoré aj 12 rokov.
Vždy pripravíme jedlo, dezert a domácu kombuchu. Mám rada dobré jedlo a rada si ho vychutnávam s ľuďmi, ktorých mám rada.
Vaňa.
Nočná sova.
Bojím sa klieštov, takže v hoteli. (smiech) Ale najradšej mám Airbnb a tiež, keď som reálne u niekoho doma.
Aj-aj. Milujem túto kombináciu.
Minimalizmus.
Ja som chaos, ale snažím sa byť poriadok. (smiech)
Obe tieto veci majú svoje čaro.
Čaj.
Vizuálne Mix & Match no z praktického hľadiska je to pre mňa jednofarebná voľba.
Béžové obliečky Wooden Essence
Béžová plachta Wooden Essence (pripravujeme)
Hnedá pletená deka Monochrome Melange
Hnedý dekoračný vankúš Monochrome Melange
Žltá pletená deka Colour Melange
Žltý dekoračný vankúš Colour Melange
Červená pletená deka Colour Melange
Z košíka ste odobrali produkt, ktorý bol súčasťou niektorého z vašich darčekových balení. Prosím, skontrolujte, či je obsah vašich balíčkov v poriadku.
Pre našich zákazníkov na Slovensku sme vytvorili samostatný web , kde sa môžete prihlásiť k vášmu užívateľskému účtu. Pokiaľ si prajete účet previesť pod český web, kontaktujte prosím našu zákaznícku podporu na e-maily customerservice@lejaan.cz, na telefóne +420 725 436 172 alebo prostredníctvom chatu.
Pre našich zákazníkov v Českej republike sme vytvorili samostatný web kde sa môžete prihlásiť k vášmu užívateľskému účtu. Pokiaľ si prajete účet previesť pod slovenský web, kontaktujte prosím našu zákaznícku podporu na e-maily customerservice@lejaan.cz, na telefóne +420 725 436 172 alebo prostredníctvom chatu.
Pre našich zákazníkov v Nemecku sme vytvorili samostatný web kde sa môžete prihlásiť k vášmu užívateľskému účtu. Pokiaľ si prajete účet previesť pod slovenský web, kontaktujte prosím našu zákaznícku podporu na e-maily customerservice@lejaan.cz, na telefóne +420 725 436 172 alebo prostredníctvom chatu.